Treningsvideo for alle Shapeup-lesere der ute



Dette er her vel kanskje ikke for heeelt normale folk, nei..↑

Hei og hopp fineste dere!

 

Jeg har så lyst å demonstrere de fem første øvelsene jeg gjør i novemberutgaven av Shape Up, for det er sikkert ikke bare blåbær for alle å forstå seg på konseptet som jeg nevner i bladet: "treningsdans", eller som jeg også liker å kalle det: "flowtrening".

 

Jeg skriver nemlig i beskrivelsen av treningsprogrammet at øvelse 1-5 kan gjøres etter hverandre uten pause. Så det er definitivt ikke en dans jeg viser dere nå, men heller prinsippet om at du ikke stopper mellom hvert sett. Dette vil si at du gjør x antall reps, og går så direkte inn i neste øvelse. Slik trening gjør at muskulaturen hele tiden jobber med ulike varianter, samt at det er en direkte overføring mellom hver øvelse. Du får dermed sagt mer flyt hvis du innfører dette prinsippet inn i egenvektstreningen din, noe som igjen kan hjelpe deg med å blant annet forbedre pusten.

  

Så nå har jeg og min fantastiske nerdekjæreste (hva skulle jeg nå gjort uten han?!♥♥♥) mekket hele to videoer til de av dere som er interesserte. I den første videoen har jeg demonstrert hvordan øvelsene blir gjort som vist i bladet, mens jeg i video nummer to også viser lettere og tyngre versjon. Sånn cirkus i hvert fall!:)

 

PS: husk en god og stabil holdning gjennom hele økten. Det skal være blytungt, men ikke så tungt at det går ut over kvaliteten og teknikken!:) God fornøyelse ♥

 

Flowtrening DEL 1 

 

Flowtrening med varianter DEL 2

 

Et gøyalt tips er å innføre dette inn i andre øvelser også. Hva er dine favoritt-egenvektsøvelser? Sleng de sammen og finn gode overføringer mellom øvelsene selv! Slik kan du variere treningen din fra det vanlige og få en annen form for muskelaktivering. Det er også selvsagt fullt mulig å innføre flowprinsippet med for eksempel hanteløvelser eller lignende.

 

// Følg flowjenta på Facærn, vel! //

 

#trening #øvelser #shapeupnorge #shapeupjenta #blogg #hverdag #helsekick #mandag

 

2 kommentarer

Mette

17.12.2015 kl.19:00

For en kul måte å gjøre det på! Og det var faktisk gøy å veksle så kjapt og smooth mellom downward dog og planke, det hadde jeg aldri trodd ;p

Karoline Aspaas Kvinnesland

31.12.2015 kl.15:12

Mette: Så gøy du likte måten å gjøre det på! Håper du får et supert nytt år, Mette :):)

Skriv en ny kommentar

hits