Morsom, kreativ og kanoneffektiv partnertøying DEL 3: Innside lår!



 

Heeeei fineste dere!

Woho! Da kommer endelig DEL 3 av partnertøyinga til dere, med bilder som jeg har hatt på lager siden sommerferien. Jeg har vært borte fra bloggen en god stund nå, og det er vel egentlig fordi jeg virkelig trengte et lite pust i bakken. Det har skjedd så utrolig mye spennende og gøy de siste månedene. Men positivt stress kan vel også sette seg på skrotten etter mye arbeid, reising, kurs og veeeeeldig mye dans. Så både kropp og sinn skrek faktisk etter en god og lang restitusjonsdose. Og det skulle den selvsagt få!:) Det er egentlig utrolig viktig at alle der ute husker og minner seg på dette gang på gang, spesielt når det går fort i svingene: Kjenner man at kroppen og hodet trenger å lade opp, så bør man faktisk ta hintet og gjøre noe med det før man blir syk. Kroppen og helsen er tross alt mye viktigere enn alt man tror man må gjøre dag etter dag. =) Så, det var dagens lille prek fra meg!

 

Så, over til dagens lille tøyetriks: 

Det er mange som er veldig stive i muskulaturen på innside lår: adduktormuskulaturen. Man blir raskt mer mobil i adduktormuskulaturen når man gjør knebøy og markløft med bred benposisjon, men er man veldig stiv fra før av, er det veldig hensiktsmessig å tøye utenom også. Det er lett å få muskelstrekk hvis man hele tiden presser kroppen inn i posisjoner man egentlig ikke har bevegeligheten til (enda!). 

 

Jeg anbefaler å være varm kroppen, da spesielt i beina før man starter med tøyesekvensen. Og selvsagt er det superbra om dere nå gjør alle tøyeøvelsene på rekke og rad (*DEL 1*, *DEL 2* og 3), slik at dere får strukket alle de gode, store muskelgruppene i underkroppen.

 

Denne tøyeøvelsen er egentlig veldig lett å forstå, selv om det kan være litt ubehagelig. Hele trikset er å puste dypt og rolig og å prøve å komme så nærme tøyepartneren din at dere kan gi hverandre en hærlig og god bamseklem. For å vise at du ikke trenger å være supermyk for å gjøre dette, kan du se de forskjellige trinnene i bildene under her: 

 


Så begynner vi rolig og avbalansert, dette kan vel ikke være så ille?=) ↑



Nå nærmer vi oss noe action her, Camilla! ↑


That's what I'm talking about! ↑

 

Så, hvis dere vil være litt ekstra fancy (noe jeg definitivt synes dere skal være) -så er det bare til å ta en sidebøy i overkroppen også. Dette gir en utrolig fin strekk på siden, i musklene mellom ribbeina og hele veien ned i beinet. D-e-i-l-i-g!

Ps: pass på å ikke løfte siden på setet av gulvet, da mister dere mye av den gode strekken.




Lykke til folkens!:) 

 

// Følg Helsekick på Faceærn //

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits