Morsom, kreativ og kanoneffektiv partnertying. DEL 2: Bakside lr!



Heisan sveisan!

Hper noen av dere har lest og kanskje til og med testet ut DEL 1 av inlegget om partnertying?Hvis ikke, anbefaler jeg at dere ogs leser dette innlegget HER. Jeg har blant annet skrevet om "press-slipp-metoden" i det frste innlegget, og dette er noe som ogs er gjeldende videre i tyeinnleggene jeg legger ut :) I dag er fokuset p vr alles elskede hamstringsmuskulatur ♥♥♥. Hamstringen vr fortjener faktisk 3 hjerter.


Hamstringstyinggjr ikke vondt i det hele tatt, alts! Eeeeh.. Tror ikke jeg kan lyge meg bort i fra dette. Man trenger ikke lupe for se desperasjonen i hele ansiktet mitt.. haha↑

S.. hvorfor er hamstringsmuskulaturen s inni hampen viktig tye'a?

Hamstringsgruppen bestr av tre muskler p bakside lr som bde byer (flekterer) kneet ditt og strekker ut (ekstenderer) hoften din. Ekstremt mange av oss er dessverre for stive i hamstrings, noe som ofte gir negative ringeffekter til resten av kroppen. Nr hamstringsmuskulaturen er for kort, drar utspringet til muskulaturen bekkenet ditt i en bakovertilting, noe som frer til at korsryggen din kan miste noe av sin naturlige svai. Dette igjen frer ofte til at ryggsylen din m justere seg for gjenvinne balansen, noe som kan i stor grad pvirke hele holdningen din. I tillegg blir trykkbelastningen p ryggsylen mye drligere nr virvlene dine ikke er plassert i singunstige S-form.

Kort forklart: har du veldig stiv hamstrings kan i prinsipp dette i enden fre til atbde fotstillingen din blir forandret og i tillegg gi deg hodeverk. Og n gir jeg bare eksempler lengst borte fra hamstrings. Det hadde tatt 10 blogginnlegg snakke om hvor stor pvirkningskraft denne muskulaturen har.

Som om ikke dette var nok, er det ogs veldig viktig ha en god bevegelighet i hamstrings for kunne gjre styrkevelser som kneby, marklft, bulgarisk utfall, good morning og fremlent ro teknisk riktig (for nevne noen f). Det er mye strre sjanse for skade seg nr man gjr styrkelft, nr hamstringsen leker "hal i og dra" i bekkenet ditt s fort du byer knrne eller lener ryggen frem.

Og n har jeg gitt dere den ekstremt korte versjonen p leksa (tro det eller ei!). Jeg hper virkelig derfor at de av dere som var litt tvilsomme til om dette var noe bruke tida si p, har forsttt at det er definitivt verdt tyevondten. :D

TYEVERSJON 1 - STEG 1

Camilla er ogs i dette innlegget tyeofferet mitt. Start med holde partnerensben opp, slik at begge beina viser en 90 graders vinkel. For legge til nervetying, kan du veksle mellom byeog strekke ut ankelen.

STEG 2

Om den som blir tyet trenger mer utfordring, kan partneren bare fre benet ned mot nesen. Det er smart holde et ye med det andre benet ettersom det alltid pleier sprette opp nr muskelstrekken kes.

STEG 3

Ja, s er det selvsagt viktig se an nivet p den som blir tyd. Camilla er typisk dansemyk, og da m jeg ogs selvsagt legge tyingen til hennes niv. Det vil dermed sagt si at jeg m legge full kroppsvekt p henne og presse med alt jeg har for f det benet ned. Cirka slik ser denne galskapen ut:↓



Ser det ikke ut som om hun koser seg? :D

TYEVERSJON2:

I tillegg er det selvsagt kult prve ut den tyevelsen som vises i toppbildet p dette innlegget. For gjre dette, m den som tyer, bruke beina til presse bekkenet til den som blir tyd frem. Samtidig m ogs den som tyer holde et solid tak p beinet til det stakkars tyeofferet og presse beinet bak. Slik fr tyeofferet en heeelt annen strekk p forside lr, samtidig som hamstringen ogs virkelig fr kjrt seg. Ja takk, begge deler sier n jeg!:) Eller sier jeg virkelig det? Tj.. To bilder sier vel mer enn totusen ord..↓


Fler meg ganske optimistisk her ja.. Dette gr jo veien!



Oh maaan.#nrmanprvervrepositiv..↑

nsker du meg som Shapeup-jenta? Siste mulighet til stemme er i dag, s for aller siste gang: Gi meg en stemme'a!:D Det hadde vrt s utrolig gy og givende bli den som fr muligheten til pvirke et mye strre publikum via Shape Up:)

Direktestemme*HER*

#shapeupnorge #shapeupjenta2015 #treningstips #trening #velser #tying #partnertrening #inspirasjon #fitness #aktivitet

3 kommentarer

simba12

06.09.2015 kl.12:20

Herlig! Dette s litt vondt ut :D

Stikk innom bloggen min, jeg har lagt ut et innlegg av bilder jeg har tatt i dag. Hper du liker dem! :)

Frubirkelund

06.09.2015 kl.13:06

S sprek du er og ikke minst byelig ;) Hehe!

Selv trener jeg mye , men gr mye i styrketrening og cardio. Intervaller.

Har lyst til prve pilates :)

Karoline Aspaas Kvinnesland

11.09.2015 kl.15:22

Frubirkelund: Tusen takk! Jeg prver s godt jeg kan, hehe!:) Pilates er suuuper som en komplementr treningsform til styrketrening og cardio, det er jo s utrolig bra for stabilitetsmuskulatur og holdning:)

Skriv en ny kommentar

hits