Dagens slyngevelse!



For noen dager siden la jeg ut et langt innlegg om trening med ball. I dag er det slynger p agendaen! Jeg tenkte gi dere n velse i dag, s blir det mer i lpet av ukene som kommer. Denne velsen er i hvert fall god starte med hvis du ikke er s vant med slyngetrening. Jeg kaller velsen for "Fremlening i slynge". Det er en slags plankevariasjon med ekstra aktivisering av skuldre og armer.

Tips: Jo lenger frem du lener deg, desto tyngre blir det. Det samme gjelder for slyngehyden. Er du skikkelig sterk, kan du ha slyngene lavere for f mer utfordring.

Du trener:

- Mye mage/ nedre rygg. Jo lenger frem du gr, desto mer tar det p magemuskulaturen din

- Alle muskler i skulderbuen sammen med triceps

- vre rygg og bryst

Slik gjr du:

St plassert rett under slyngene med hoftebreddes avstand og slyngene i hendene. En grei slyngehyde kan vre p hoftekammen. Aktiviser s mage og rygg, trekk skuldrene godt ned i ryggen og begynn len deg frem som vist p bildet. ↓


Nr du kjenner at du mister senteret eller skuldrene gr opp, s har du gtt for langt. Det er veldig vanlig at skuldrene fyker opp til rene, og dette er ikke sunt for skulderbuen din, s pass p dette! Et tips er ha med en venn i starten som passer p at du gjr det riktig. P bildet her ser dere at jeg har bekkenet litt for hyt oppe i forhold til en vanlig plankeposisjon, s jeg har egentlig gtt litt for langt frem. ↓


Fr du kontroll p dette, kan du ogs videreutvikle velsen: fr armene til siden samtidig som du prver holde samme hyde p kroppen. Det er veldig vanlig automatisk presse seg litt opp her, men prv hold posisjonen s godt du kan. Dette tar veldig godt p brystmuskulaturen din.↓




Antall repetisjoner og sett?

Det er veldig forskjellig fra person til person. Har du aldri gjort dette fr, s vil jeg anbefale at du tenker kvalitet fremfor kvantitet. Jeg vil egentlig ALLTID tenker kvalitet fremfor kvantitet. Heller ta 5 skikkelig gode om gangen, enn gjre 10 halvordentlige. Har du full kontroll, anbefaler jeg at du setter denne velsen sammen med push ups i slynge og ro i slynge, det er et supert trisett.

Lykke til! :)

PS! Gjerne gi meg en stemme om du nsker at jeg skal bli Shapeup-jenta2015!:) Det hadde vrt s utrolig morsomt! Du kan enten stemme i menyen verst til venstre, eller direkte p linken her: http://fb.st/skdd9g

#shapeupjenta2015 #shapeupnorge #trening #velser #slyngetrening #slynge #fitness #helse #dagensvelse

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits