Musklene lengter etter vekter



Heisan og god torsdag!

I gr var jeg s gira, S GIRA p dra til nrmeste treningssenter og lfte tungt og lenge. Det er en mned siden sist jeg har trent med vekter inne ettersom jeg er borte fra mitt vanlige treningssenter. Det har for s vidt vrt helt greit ikke bruke treningssenteret n p sommeren. Det er tross alt ikke ofte en fr et behagelig klima til trene ute her i Norge. Men du vet nr hunden lukter plsa? P samme mte luktet jeg treningssenteret i gr. Jeg bare mtte ha det.

S snur jeg meg da mot stakkars sovende Daniel og sier superentusiastisk p Karmydialekta: "Go'mren! I dag ska me trena p nrmaste treningssentr!!"

Til frokosten setter Daniel seg foran Pc'en, sker opp og sier (ikke kvartparten s entusiastisk) p Sunnmrsk: "Det e no ganske dyrt, da. 175 krone for drop in per person."

H? 175 kr? Det kan umulig stemme..? Det er jo helt DRYT for n date med vektene. Studenten Karoline klekket ut en smart og ny plan: "D ska me jaffal springa opp Godyfjellet, for eg kjenne eg trenge pusta og pesa litt ekstra i dag."

Daniel grunter seg enig i dette. Men n time senere da vi lukker opp ytterdren, pisket den iskalde, bitre Vestlandsvinden meg i ansiktet. Intervaller opp fjellet i dette vret? Tj.. Ny plan klekkes ut og vi gr ned til svigerinna og svoger sin uteplass. Her var det faktisk til og med stang med vekter! Vi brukte trapper, benk, hage og lekestativ, og svettet fikk vi endelig. Der la vi ogs mindre merke til vinden og fikk oss en fin, liten kt. Deilig! Vi tok kun noen bilder for f mest ut av kta, men satser p at mest mulig er forstelig.

Her er grsdagens lille trim:

Oppvarming i trappen

Bear crawl opp trappen x4 etg

Lp opp trapp x2 etg

Plankegange opp trappen x4 etg (2 hyre og 2 venstre)

Push ups med klapp p 2. trappetrinn x10

Underkropp

Hip thrust med 60 kg, 8x3

Froskehopp opp trapp x 4 etg

Hink opp trapp x 8 etg (4 hyre og 4 venstre)

Hip thrust ↓

Froskehopp i trapp ↓


Hink opp trapp ↓



Overkropp

Ro p lekestativ x6

Fremlening med huske/fyse/disse x6

Push ups stjerne x6

Burpees x6

Gjr runden med disse fire velsene x 2

Jeg kunne lagt inn flere repetisjoner & sett p overkroppsdelen, men ettersom verdens gladeste hund sprang rundt oss og slikket oss i ansiktet hver gang vi bevegte p oss, s ble det ikke fullt ut p overkroppsdelen denne gangen =)

Ro med byde knr (versjon 1) ↓

Ro med strake knr (versjon 2 -tyngre) ↓


Fremlening ↓


Dagens lille mantra blir kanskje at selv om alt ikke gr etter planen, s er det ikke dermed sagt at man ikke kan gjre hva man nsker. Det finnes alltid en mulig plan B til , og hvem vet? Kanskje det blir minst like bra som du hadde tenkt i utgangspunktet?:)

God trening alle sammen :)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits