Musklene lengter etter vekter



Heisan og god torsdag!

I går var jeg så gira, SÅ GIRA på å dra til nærmeste treningssenter og løfte tungt og lenge. Det er en måned siden sist jeg har trent med vekter inne ettersom jeg er borte fra mitt vanlige treningssenter. Det har for så vidt vært helt greit å ikke bruke treningssenteret nå på sommeren. Det er tross alt ikke ofte en får et behagelig klima til å trene ute her i Norge. Men du vet når hunden lukter pølsa? På samme måte luktet jeg treningssenteret i går. Jeg bare måtte ha det.

Så snur jeg meg da mot stakkars sovende Daniel og sier superentusiastisk på Karmøydialekta: "Go'måren! I dag ska me trena på nærmaste treningssentår!!"

Til frokosten setter Daniel seg foran Pc'en, søker opp og sier (ikke kvartparten så entusiastisk) på Sunnmørsk: "Det e no ganske dyrt, da. 175 krone for drop in per person."

Hæ? 175 kr? Det kan umulig stemme..? Det er jo helt DRØYT for én date med vektene. Studenten Karoline klekket ut en smart og ny plan: "Då ska me jaffal springa opp Godøyfjellet, for eg kjenne eg trenge å pusta og pesa litt ekstra i dag."

Daniel grunter seg enig i dette. Men én time senere da vi lukker opp ytterdøren, pisket den iskalde, bitre Vestlandsvinden meg i ansiktet. Intervaller opp fjellet i dette været? Tjææ.. Ny plan klekkes ut og vi går ned til svigerinna og svoger sin uteplass. Her var det faktisk til og med stang med vekter! Vi brukte trapper, benk, hage og lekestativ, og svettet fikk vi endelig. Der la vi også mindre merke til vinden og fikk oss en fin, liten økt. Deilig! Vi tok kun noen bilder for å få mest ut av økta, men satser på at mest mulig er forståelig.

 

Her er gårsdagens lille trim:

Oppvarming i trappen

Bear crawl opp trappen x4 etg

Løp opp trapp x2 etg

Plankegange opp trappen x4 etg (2 høyre og 2 venstre)

Push ups med klapp på 2. trappetrinn x10

 

Underkropp

Hip thrust med 60 kg, 8x3

Froskehopp opp trapp x 4 etg

Hink opp trapp x 8 etg (4 høyre og 4 venstre)

 

Hip thrust ↓

Froskehopp i trapp ↓


Hink opp trapp ↓

 

Overkropp

Ro på lekestativ x6

Fremlening med huske/føyse/disse x6

Push ups stjerne x6

Burpees x6

 

Gjør runden med disse fire øvelsene x 2

Jeg kunne lagt inn flere repetisjoner & sett på overkroppsdelen, men ettersom verdens gladeste hund sprang rundt oss og slikket oss i ansiktet hver gang vi bevegte på oss, så ble det ikke fullt ut på overkroppsdelen denne gangen =)

Ro med bøyde knær (versjon 1) ↓

Ro med strake knær (versjon 2 -tyngre) ↓


Fremlening ↓


Dagens lille mantra blir kanskje at selv om alt ikke går etter planen, så er det ikke dermed sagt at man ikke kan gjøre hva man ønsker. Det finnes alltid en mulig plan B til Å, og hvem vet? Kanskje det blir minst like bra som du hadde tenkt i utgangspunktet?:)

 

God trening alle sammen :)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits