Utetrening for de som elsker leke



Hei!

N er vi p vei fra vakre jordbrhimmelen Valldalen. Vi skal frst innom Trollstigen fr vi kjrer videre til Innerdalen. Hperhperhper det blir greit vr p mandag og tirsdag, slik at vi fr oss to toppturer.

I gr morges tok jeg meg en superrask kt fr frokost. Jeg startet med jogge oppover og innover et eller annet sted inni "hotta heiti" som vi sier p Karmysk, men det ble dessverre for vtt og gjrmete. Da griseriet gitt inn i de nye joggeskoene, tenkte jeg at det kanskje var smart bare snu og heller bruke fantasien p plenen nede med resten av gjengen. Tantebarna mine var helt i hundre fr frokost, s jeg bestemte meg for bli med p leken. Er det noe som fr opp pulsen, er det vel leke som barn? :)

Her er mine tips til dagens utetreningslek:

Trampoline

Man blir aldri for gammel for hoppe p trampoline! De fleste voksne skylder p at de skal holde barna med selskap ute i hagen, men dere lurer ingen! Det har aldri vrt noen tvil p at dere hopper de fordi dere elsker det. Trampolinehopping minner de fleste p hvordan det var vre barn. Dette er bare for moro, (og jeg er egentlig i mot si dette p denne mten); men trampolinehopping er faktisk veldig bra trening! Har du trampoline i hagen, er det bare bruke dette som oppvarming i 10 minutt fr treningskten. Have fun and go nuts!





Ettbens knebyhopp

Det finnes utallige mter gjre dette p. Her er n versjon: Finn noe opphyd som er noenlunde smalt (slik som p bildet), og hopp fra side til side. Tenk at trinnene dine ikke skal hres p mils avstand, slik at du fr mest mulig sttdempning i leddene. Godt for bedre kondisjonen og styrke forside lr og setemuskulaturen.





Wall walk

Dette er en helkroppsvelse som er utrolig fin og tung. Du starter i planke med beina opp langs veggen. S gr du med armene mot veggen og gr opp langs veggen med beina, slik at du i enden nesten er helt vertikal langs veggen. Dette er en utrolig fin velse hvis du nsker styrke stabiliserende muskler i bde mage, korsrygg og skuldre. Ettersom den er tung og krever mye, br man ha kontroll over vanlig plankestende fr man prver p dette.





Kneby / Knebyhopp med barn p ryggen

Har du ikke barn i nrheten er det ingen grunn til fortvile. Det er selvsagt mulig gjre velsen tyngre med g dypere i posisjonen, gjre burpees i stedet for vanlige knebyhopp, gjre flere repetisjoner og ha mindre pauser, eller enkelt og greit ha en sekk med vannflasker p ryggen. nsker du gjre velsen lettere er det bare gjre vanlige kneby, eller reise og sette seg fra en stol / en benk for eksempel s mange ganger du klarer p 30 sekund x 5.





Lp med barn p ryggen

Dette synes de fleste barn (hvert fall de litt eldre) er kjempemorro. Igjen, er det ingen barn i nrheten: ta en tung sekk p ryggen, eller finn en bakke lp opp. For eksempel kan du lpe 30 sekund x 5 som avslutning p kta.

width=

TIPS!

Hva med blande kneby og lp? 30 sekund kneby rett p 30 sekunds lp → pause i 1 minutt. Gang dette med 4-5 sett

#trening #shapeup #shapeupjenta #helse #friluftsliv #tur #dagenstips #lek #barn #gy #ferie

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits