En morsom og tung helkroppsøvelse



Heisan sprekinger!

Her er en egenvektsøvelse som er like morsom å gjøre ute som inne. Øvelsen trener så og si hver eneste muskelcelle i kroppen, og er veldig fin å bruke om du ønsker å legge inn mer kondisjonstrening i økta. Den kan brukes som en del av et utholdende styrkeprogram, eller som for eksempel øvelse nummer 3 i et trisett. Jeg viser den korte versjonen først og den lengre og tyngre versjonen etterpå. For å si det sånn, en standard burpee er en søvnig panda i forhold til versjon 2 av dette her.. Så ønsker du utholdenheten til en leopard, er det bare å sette i gang med denne! Jeg vet hvertfall at jeg hadde hatt behov for å gjøre 20 av disse til dagen.. hehe

 Versjon 1: Push up og rull




Slik gjør du det

1) Stå i planke og senk deg ned til bakken

2) Rull en runde rundt (eller for all del, rull så mange runder du vil!)

3) Push deg opp i plankeposisjonen igjen

 

Versjon 2: Push up, rull og knebøyhopp

Hvis du legger sammen bildene fra versjon 1 og versjon 2, får du push up, rull og knebøyhopp. Dette vil si at du senker deg ned → ruller rundt → presser deg opp i planke → får føttene under deg og hopper så høyt at kameraet ikke klarer å få med hele kroppen din på bildet.. Her går det unna, gitt! Skal si disse bildene ble tatt i en fei. Men håper dere forstår øvelsen?

Her kan dere se film av øvelsen

(heldigvis trynet jeg ikke denne gangen..for mer av det må dere se forrige innlegg..)

 



 Forresten, vær forberedt på sand OVER ALT hvis dere også vil rulle rundt på stranden. Vel verdt det da!:)

Håper dere alle får en superfin og spenstig dag!♥



 

 #trening #shapeup #shapeupjenta #helse #friluftsliv #norsknatur #fitness #dagenstips #sommer

6 kommentarer

Stine Tokle

23.07.2015 kl.11:51

Flotte øvelser :D

Karoline Aspaas Kvinnesland

23.07.2015 kl.11:52

Stine Tokle: Takk Stine! Så gøy å høre :)

Silje Lien - Designbloggen

23.07.2015 kl.19:53

Tusen takk for tips til øvelser!

Karoline Marie

23.07.2015 kl.20:57

Elsker burpes når jeg får velge hvor mange jeg kan ta, haha, men hater det når vi får det som straff på treningen

Karoline Aspaas Kvinnesland

24.07.2015 kl.00:16

Karoline Marie: Haha, det skjønner jeg VELDIG godt! Er helt enig :) Bra trening er det hvert fall!

Karoline Aspaas Kvinnesland

24.07.2015 kl.00:16

Silje Lien: Ingen problem, lykke til!:)

Skriv en ny kommentar

hits